daisymm

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av daisy olsson - 15 juni 2012 20:21

Heeejjjj! Tänkte prata lite om mobbning. Om nätmobbning och skitsnack. Ni ska få mobbnings tips.  Här kommer lite om nätmobbning.


NÄTMOBBNING!

Nätmobbning är folk  som mobbar fast på internet.  (Inom) Facebook och twitter bloggar youtube och annat. De som är bra för dem som mobbar de är att dem har den här lilla data skärmmen framför sig. De  är skyddet när de gäller nätmobbning. Och de är absolut inte okej att mobba. Speciellt inte när de gäller Facebook och bloggar.


TIPS   INOM     NÄTMOBBNING!


Några tips inom nätmobbning är att man om någon skriver tex.. på Facebook: Idiot eller något sånt så ska ni inte skriva något tillbaka ni ska absolut inte starta en stor faght på Facebook eller var de nu är ni har. Men säg till en vuxen men skriv inget tillbaka och om du är vän med den personen sluta vara de då. Och  nu kommer lite om skitsnack.


SKITSNACK!


Skitsnack handlar om taskiga saker skrifligt på internet eller att man säger de muntligt till personen tex.. aso herregud vilken konstig tröja Anna har tex. De är absolut inte häller okej. De är absolut inte roligt för den personen som blir utsatt inför skit. Tänk att man snackar en massa skit. Även om man inte själv tyckte nej Annas tröja var inte så fin så är de inte okej att föra de vidare till någon annan. Då säger den som får höra Annas tröja var inte fin nehe de tycker inte du men de kanske Anna tycker och andra också. Alla behöver nog inte veta att den där personen tyckte illa om Annas tröja. Herregud måste allt  falla på utseendet. De är en sak att man själv bryr sig om sitt egna utseende men man behöver inte snacka skit om andras utseende för de. Man kan istället roa sig till de som du själv tycker om på den personen.



Tips (inom) skitsnack!


Snacka inte skit snack själv. Och om  någon snackar skit om dig ignorerar du den eller berättar för någon lärare att du blir utsatt för skit eller någon som står dig nära i din familj. Sedan prata den du berättat för med personen eller personerna som snackat skit. Om de inte hälper får annat hända. Men de får du lösa med familj och lärare. Men man ska inte bli inringad i skitsnacks bubblan.




De som jag har skrivit nu var riktigt viktigt. 



Pusso/ _O

Av daisy olsson - 15 juni 2012 07:56

<3 Min dator är så himmla seg jag skickar in inlägg varje dag men dem kommer ibland inte in. De är skit jobbigt. Men de är gött that its summer. Igår hade jag dem goa hemma hos mig igår. De var Rebecca och Felicia, Rebecca är 6 år och Felicia 3 år. Dem är så söta. Vi hade sjukt kul igår. HAHAHAAHAHAHA......!!!!........  Men mamma och pappa var på hultfredsfestivalen igår eller vad den heter. Hultfredsfestivalen är där olika kändisar och popband som spelar. Dem är nu  på hotell. I LOVE MY SISTER Louisa fast vi är så olika. Alltså ärligt talat vi är sjukt olika. Men vi älskar varandra änndå. Nu ska jag berätta de som är olika mellan oss hon har bunt lockigt oh jag har platt brunt. Men hon har lite ljusare brun en mig. Men båda har blå gröna ögon. hon är 1,32 typ och jag vet jag inte men något runt 1,40 till 1,45. Men jag vet faktist inte. Hennes intressen är typ`` sjunga, stutsa sttsmatta och skratta och  kompisar. Mina intressen är skratt,  teater dans och kompisar och familj och jag får ju såklart inte glömma bloggen. Men måste sluta skriva nu ska in på msp . Men tjo brä! 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Daisy och bor i stockholm med min älskade familj, älskar och dansa och mycket mer. Jag älskar Justin Bieber. På min blogg kommer ni få läsa om min vardag,smink,skönhet, kompisar, Justin bieber och mycket mer!

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards